DOMOWA PIELĘGNACJA : WERSJA JESIENNA

piątek, 14 listopada 2014

Domowe przepisy wracają do łask, zarówno wśród dziewcząt lubujących się w naturalnej pielęgnacji, jak i na łamach mojego bloga. Dziś przedstawię kilka przepisów na iście jesienną pielęgnację. Przed Wami : płukanka mandarynkowa, maseczka z jabłka i peeling cynamonowy - symbole jesienno-zimowego obżarstwa. ;-)
Płukanka mandarynkowa do włosów
Płukanka cytrynowa jest wszystkim znana, ale z racji tego, iż wpis zatytułowany jest "jesiennym", to dlaczego nie mandarynka? Przecież to symbol zbliżających się świąt! Gdyby na polskich stołach zabrakłoby tego soczystego owocu, to byłoby to podobne utracie choinki bożonarodzeniowej. Mandarynka to DOBRO! Z racji tego, iż cytrusy zawierają ogromne pokłady witaminy C, stosowane są przy zakwaszaniu włosów - czyli domykaniu łusek włosa, by stały się jedwabiście gładkie.
Składniki płukanki : sok wyciśnięty z całej mandarynki, woda
Przygotowanie i zastosowanie jest niezmiernie proste : mandarynkę wyciskamy, a sok przelewamy do dużej miseczki. Owocowy sok rozcieńczamy wodą, ok. 2 - 2,5 szklankami w zależności od wyciśniętego soku. Może się wydawać, że nektar jest zbyt rozwodniony, jednak trzeba uważać z sokiem - może włosy pokleić przy zbyt małej ilości rozpuszczalnika. Roztwór stosujemy przy ostatnim płukaniu włosów bez ponownego spłukiwania wodą.

Maseczka jabłkowa na twarz
Przepis, to zbyt duże znaczeniowo słowo, jednak składnik jakim jest jabłko cudownie działa na praktycznie każdy rodzaj cery. Przepis : kilka plasterków jabłka, łyżeczka miodu, łyżeczka jogurtu. Jabłko kroimy w niewielką kosteczkę jednak  najlepiej sprawdza się starte na tarce z dużymi oczkami. Do rozdrobionego jabłka dodajemy małą łyżeczkę miodu i jogurtu naturalnego/greckiego. Taka maseczka działa odświeżająco, nawilżająco, ujędrniająco ;-)

Peeling cukrowy z cynamonem
Cynamon, oprócz bycia dodatkiem do szarlotki, ma jeszcze inne zastosowania - ma właściwości antybakteryjne, ujędrniające i przeciwgrzybicze. Dodany do peelingu, oprócz walorów eterycznych, może rozgrzewać skórę. Posiadaczki widocznych naczynek a także "wrażliwców" na ciele nie powinny go dodawać. Składniki : 3 łyżki białego/brązowego cukru, 1 łyżeczka zmielonego cynamonu, 2 łyżeczki miodu. Proporcja składników jest uzależniona od Was i od miejsca przeznaczonego do peelingu. Składniki połączyć i cieszyć się cudownym, świątecznym aromatem na ciele ;-)

Jak spędzacie wolne chwile ? Czy robicie sobie domowe spa? :-)

Wpisy, które mogą Cię zainteresować:

Zapraszam do dyskusji:

  1. ooo lubię takie !

    _____________________________________
    ja i mój wywiad w AVANTI na
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyno! Jeśli komentujesz wpis, to proszę przeczytaj lub chociaż zerknij na powyższy tekst. Nie zależy mi na bezsensownych komentarzach ;)
      Ps. mało kto toleruje autoreklamę, więc niestety zrażasz do siebie ludzi. Pozdrawiam . ;-)

      Usuń
    2. Agnieszko, jesteś jedną z niewielu osób, które, takie osoby jak Justyna, krytykują:) Jak miałam systemowe komentarze (teraz mam disqus) to usuwałam taki komentarz i pisałam pod nim zwyczajnie "spam" albo "reklama"...:)

      Usuń
  2. Oj mandarynki to bym zjadła :D Peeling cynamonowy brzmi smakowicie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święta idą, zewsząd promocje! Myszy na nie zapolują :)

      Usuń
  3. nie pomyślałam nigdy o dodaniu do peelingu cukrowego cynamonu, muszę to wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. każdego z tych sposobów chętnie wypróbowałabym, szczególnie maseczki na twarz z jabłuszkiem :)

    OdpowiedzUsuń


  5. Muszę wypróbować płukankę mandarynkową ;))


    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś nigdy nie mogę sie przemóc do takich maseczek domowych.

    OdpowiedzUsuń
  7. Domowe spa jak najbardziej uwielbiam :) a maseczki domowe stokroć lepsze niż kupne! Robiłam ostatnio właśnie z jabłka, miodu i olejku lawendowego, fajnie nawilżyła cerę ;) a ta płukanka mandarynkowa to zaskoczenie totalne, aż spróbuję!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowe maseczki są o tyle dobre, że nie zawierają chemii i znamy wszystkie właściwości bez obaw o alergie czy podrażnienia :)

      Usuń
  8. Powiem Ci, ze nie slyszalam nigdy o zadnym z Twoich sposobow! Koniecznie wyprobuje plukanke mandarynkowa ;)) uwielbiam Twoje wszystkie posty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, dzięki bogu nie jestem na tym świecie sama w swej niewiedzy :)

      Usuń
  9. Ja robię ale z gotowych produktów, bo na takie cudeńka to ja nie mam czasu ani zapału ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jako ogromna fanka cynamonu to największą uwagę własnie ten peeling na mnie skupił ♥
    Takiego jeszcze nie robiłam ! Na pewno zrobię ! :d Ja z kawusią jak peeling robiłam to zawsze dosypywałam cynamon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawa i cynamon świetnie działają na skórę, ujędrniają, wygładzają i podobno minimalnie redukują cellulit ;)

      Usuń
  11. Mam akurat sporo mandarynek, może wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. U Ciebie jak zawsze smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś robiłam maseczkę z tartego jabłka i miodu, jednak kłopotliwa aplikacja i cieknąca papka to nie dla mnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może zagęszczenie, rozdrobnionymi lub nie, płatkami owsianymi byłoby lepsze.. albo lnem mielonym? ;)

      Usuń
  14. O ciekawe przepisy. Na pewno wypróbuje. Ja robię domowy peeling cukrowy i maseczkę z kurkumy.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne porady, ale ja jakoś nie mam nerwów do robienia takich cudów. Wolałabym to wszystko zjeść, pewnie też zadziała, tyle że od środka :)))) Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Płukanka mandarynkowa mnie zaintrygowała i na pewno niedługo zagości na moich włosach :)

    Dodaję Ciebie do obserwowanych i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę wypróbować płukankę mandarynkową:)

    OdpowiedzUsuń
  18. a tyle wczoraj mandarynek zjadłam, mogłam chociaż jedną użyć do włosów ;p

    OdpowiedzUsuń
  19. unusually cool blog ..
    I most like to visit this blog

    OdpowiedzUsuń
  20. Oj, dawno nie robiłam sobie domowego spa... Niekiedy wracam tak zmęczona z pracy, że jedyne czego chcę to szybka kąpiel i ciepłe łóżeczko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spa przewidziane są w soboty lub niedziele, podczas wolnych chwil, nawet w południe :D

      Usuń
  21. Dla mnie najbardziej smakowicie brzmi peeling.
    Takie domowe spa robię najczęściej dla włosów, do innych części ciała nie mam tyle serca:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, u mnie sytuacja wygląda podobnie.. Dlatego dodałam ten wpis żeby samą siebie i innych zmotywować do "twarzowego" spa :D

      Usuń
  22. Takiej płukanki muszę spróbować! :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cynamon zawsze dodaję do peelingu z kawy, który używam na ciało :) Do tego cukier, oliwa z oliwek lub dowolny olej i cuuudownie gładka skóra :P

    OdpowiedzUsuń
  24. o super że ty też lubisz naturalne sposoby ;))

    OdpowiedzUsuń

Like us on Facebook

Flickr Images

.