ZMIANA SZABLONU BLOGA → ZA DARMO, W ŁATWY SPOSÓB, W 10 MINUT, BEZ ZNAJOMOŚCI HTML

niedziela, 30 sierpnia 2015

Każda zmiana cieszy, a mnie radują nawet te najmniejsze ! W końcu pozbyłam się etykiet pod nagłówkiem (nie chmurek, które są u góry, a poziomych, nierównych kafelków), a strony są u samej góry i przesuwają się wraz ze zjazdem w dół. Tytuł posta jest teraz bardziej wyszczególniony, a ogólny wygląd wydaje mi się mniej pstrokaty i bardziej przemyślany.. No dobra, ale choćby takie zmiany trwają 10 minut i nie trzeba znać html, by je wdrożyć w życie? JAK NAJBARDZIEJ ♥
SZABLON
Szablon, który widzicie, choć był całkiem podobny, prosty, jest całkowicie nowy. Mój szablon pochodzi ze strony blokotek.pl - gdzie można pobrać darmowy, pełny szablon gotowy do załadowania. Wybrałam wersję "Susan", która najbardziej mi odpowiadała. O tej stronie dowiedziałam się czytając u zyj-kochaj-tworz.pl, dzięki której też zmieniłam niektóre elementy bloga. Po załadowaniu szablonu wprowadziłam swoje zmiany - rozmieściłam gadżety w odpowiedniej kolejności, zmieniłam czcionkę strony, a także stopkę wpisu. 

"CZYTAJ DALEJ"
Grafikę wykorzystałam z bloga KLIK a umieściłam ją w kodzie html dzięki Hafija's (KLIK), gdzie w jej wpisie było łopatologicznie napisane jak i gdzie mamy skopiować kod ;)

ZMIANA WYGLĄDU "CYTAT"
Tą opcję stosowałam już wcześniej na blogu, a mianowicie udekorowanie cytatu we wpisie niewielkim, prostym akcentem kolorystycznym w postaci pionowego paska. Fajne propozycje zmian podpatrzyłam u pasjekaroliny.pl, która stworzyła kilka opcji zmiany - ja wybrałam tą pierwszą, najbardziej minimalistyczną :) By zmienić kolor paska wystarczy wpisać jego kod, który możemy znaleźć bez problemu wpisując w google frazę "wykaz kolorów html".

Obowiązkową zmianą którą muszę wprowadzić będzie gadżet "o mnie" - ale w najbliższym czasie będę musiała to ogarnąć, bo mi nie pasuje :P

Wpis nie powstał w żadnym wypadku z współpracy z którąś z dziewcząt - one pewnie nawet nie wiedzą, że istnieję :D Chciałam pokazać tym, którzy tak jak ja, chcą zmienić wygląd bloga, ale nie wiedzą jak się za to zabrać, nie znają kodów, znaczków, wszystkiego tego, co jest potrzebne do wprowadzenia czegoś nowego na swą stronę. Możemy oczywiście skorzystać z opcji zamówienia gotowego szablonu, np. od juststayclassy.com.pl czy vejjs.blogspot.com, ale dlaczego nie pokombinować samemu. Dziękujmy wszystkim zdolnym dziewczynom za to, że chcą udostępniać informacje i męczyć się z tutorialami, jak krok po kroku zmienić wygląd bloga. Chwała im za to! ♥

Wiem, że tak bardzo ekscytuję się tymi małymi zmianami, ale czasem zmiany są potrzebne, żeby ruszyć na nowo z nową motywacją i pomysłami :)

Wpisy, które mogą Cię zainteresować:

Zapraszam do dyskusji:

  1. Myślę nad zmianami bloga, na początku sama chciałam się w to pobawić, ale momentami ręce mi opadają ;) Na stronkę z szablonami chętnie zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I w sumie prawda jest taka, że samemu spokojnie można sobie wgrać taki szablon, nie musowo od razu zamawiać. Bo tak na prawdę dziewczyny 'robiące' szablony, zazwyczaj korzystają z tych darmowych zmieniając tylko poszczególnie dodatki itp. Czyli robią to co może robić każdy przy małym wkładzie sił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wkład sił w zmianę szablonu nie zawsze jest niewielki. Ja swój wymarzony szablon dostosowywałam z Panem Myszem, z zawodu informatykiem... bo po importowaniu wszystko mi się popsuło :)

      Usuń
    2. Nie wiem jak robią to dziewczyny zajmujące się szablonami, ale nie sądzę, że korzystają z gotowych szablonów :)

      Panna Mysia - zgadzam się z tym, że nie zawsze dostosowanie szablonu jest łatwe - przy szablonie z którego korzystałam, czyli Susan, nie miałam problemu, ale nie każdy wygląda dobrze, bo czasem jest zbyt rozciągnięty czy zbyt wąski. Jak dobrze, że Pan Mysza Ci pomógł! :)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawe, choć zastanawiam się, czy tak rzeczywiście będzie wszystko grało.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja dopiero co zmieniłam szablon, mimo że trzeba było go tylko edytować długo to zajęło i sama nie dałabym rady :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję ♥ Wypatrzyłam sobie jeden szablon, troszkę go zmodyfikowałam. Myślę, że będzie fajną podstawą do dalszych, bardziej profesjonalnych modyfikacji, które pewnie komuś ''zlecę'' :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo ja lubię takie zmiany :D Fajnie jest umieć samemu edytować

    OdpowiedzUsuń
  7. oj zmienianie szablonów to dla mnie czarna magia,czasem próbuję ale zniechęcam się-może kiedyś coś spróbuję :)
    U Ciebie jest pięknie i gratuluję zmian na lepsze i wygodniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja muszę ogarnąć swój szablon niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie widziałam jak wyglądał wcześniej, ale teraz na pewno bardzo mi się podoba :) Jest pięknie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam ich stronę, sama mam ich szablon :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie byłam pewna, ale wydawało mi się, że też masz z tego szablon! :D

      Usuń
  11. Rewelacja! Jutro będę kombinować ze zmianami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Miło mi, że poleciłaś moje szablony. Wykonując je, staram się robić to jak najlepiej, wkładając w cały proces dużo serca i uwagi. Oczywiście, że wiem o twoim istnieniu, bo właśnie trafiłam na ten post z wyszukiwarki. Twój blog wygląda świetnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę miło mi, że odwiedziłaś mój blog i się odezwałaś! Bardzo dziękuję za piękny szablon - sama bym sobie nie poradziła! :) Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Bardzo przydatny post, mam ambitne plany skorzystać z Twoich podpowiedzi ;D Pięknie i przejrzyście tu teraz u Ciebie ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ;* Nawet nie wiesz jak się cieszę, że Ci się podoba :))!

      Usuń
  14. Dla mnie to czarna magia ale może kiedyś pokombinuje dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Like us on Facebook

Flickr Images

.